Prestaň sa už konečne porovnávať a začni žiť!

Na úvod by som ťa rada vyviedla z omylu, ktorý je v našej spoločnosti žiaľbohu ešte stále silno zakorenený a síce, že to ako vyzeráš, je tou najdôležitejšou vecou na svete. Lebo nie je. Omnoho dôležitejšie je to, ako sa cítiš, aký je tvoj zdravotný stav. Poznám množstvo dievčat, ktoré majú na prvý pohľad krásnu postavu, avšak keby si sa s nimi dala do reči, tak zistíš, že v skutočnosti sú to ony, kto závidí tebe. Ako je to možné? Jednoducho. Nie je totiž všetko zlato čo sa blyští!

Na strednej škole som mala spolužiačku Mišu. Bola krásna, vysoká, chudá, so zaujímavou tvárou. No skrátka hotová modelka. Prisahám, že minimálne 3x do týždňa utekala cez veľkú prestávku do bufetu aby si kúpila balíček čipsov a nikdy z neho nepribrala ani gram. Život je tak nespravodlivý, vravela som si pri pohľade na ňu. Vždy som jej ticho závidela a samú seba som zatracovala, lebo som vedela, že tých 15cm výšky a tých 10kg váhy, ktoré nás od seba delili, nikdy neschudnem a nedorastiem. Mala som z nej mindráky a popravde, nikdy v živote by mi ani nenapadlo, že práve ona by si so mnou tak rada vymenila kožu. Tak napríklad - vadilo jej byť vysoká, lebo nájsť si vhodného priateľa bol pre ňu vždy problém. Ale ešte viac jej vadilo byť taká chudá, pretože kvôli tomu prišla o menštruáciu. To, čo som ja  považovala za jej superschopnosť, ona považovala za svoje prekliatie. Kilá, ktoré som ja na sebe tak veľmi nenávidela, by ona privítala s otvorenou náručou, len aby bola opäť zdravou ženou.

Takže, moja milá, zo všetkého najskôr si musíš uvedomiť, že nie je všetko len o tom jednom čísielku, ktoré ti po vianočných sviatkoch ukazuje osobná váha. Všetko je to o celkovom zdraví a o tom, naučiť sa byť spokojná sama so sebou a cítiť sa dobre vo vlastnom tele. Konieckoncov, inak predsa vyzerá 60kg na žene, inak na mužovi, inak na niekom, kto má 150cm a inak na niekom, kto meria 170cm. Preto sa prestaň hneď v tejto chvíli porovnávať so svojimi kamarátkami i nepriateľkami. Ide tu totižto len a len o teba! O tvoje zdravie, o tvoje sebavedomie, o tvoju žiarivú budúcnosť...

Sue Diamond

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Instagram